Page 1 of 1

Fallout 4

Posted: Mon Nov 30, 2015 2:02 pm
by fish
Kdyz ted nehraju WoWko, mel jsem cas na novyho Fallouta :) Mensi recenze, kterou jsem psal na FB, doplnena o aktualni veci, na ktery jsem narazil.

Venoval jsem pomerne dost casu pruzkumu terenu a postranim questum, takze ho myslim muzu objektivne zhodnotit.
I pres ruzny technicky chyby odvedli vyvojari skvelou praci. Zvlast designeri si vyhrali s navrhem sveta a predmetu v nem. Inteligence a animace vseho zivyho je taky pomerne dobra.
Co je ale zasadni problem, je pribeh. Pomerne nuda, bez zasadnejsi zapletky, ale hlavne to celkove nedrzi pohromade. Navic hra umozni vybrat si nekterou ze stran, ale ke konci hrace stejne vmanevruje do neceho, co by logicky delat nemel. V zaveru jsem musel kompletne zmenit frakci a jeste naoko pracovat pro jinou dalsi, jinak nebylo jak hru dohrat. Ale mozna to byl jen bug - oficialne by melo jit dohrat za tu puvodni.

Doufam, ze dalsi Fallout bude maximalne oficialni predelavka jednicky do aktualniho enginu, nebo se bude odehravat mimo Ameriku (pripadne neco jinyho, cim se vytrhne z opakovanyho scenare a prostredi poslednich dilu).

Trocha statistik na zaver:
- prvni dohrani s plnenim side-questu a specialnich eventu nalezenych v krajine mi zabralo neco malo pres 70 hodin
- splneno 66% achievmentu (chybi mi vicemene jen ty od frakci, se kteryma jsem nespolupracoval)
- dohrano na levelu 40

UPDATE:
Po prvnim dohrani jsem si nahral starsi save a zjistil jsem, kde byl problem s dohranim za Minutemeny. Nechtic jsem nabral uvodni quest pro Institut (sejit se s Courserem v Libertalii). Prestoze jsem si jistej, ze jsem se k nim nechtel pridat a maximalne jsem dal neco ve smyslu "rozmyslim si to", quest se aktivoval a tim se zastavi progress za Minutemeny (coz vam ale hra nerekne - jejich questy mimo hlavni linii zustavaji aktivni). Protoze questy nejdou rusit, pomohlo az postrileni par vedcu Institutu, coz vede k vyhosteni, failnuti questu a okamzite mi vyskocil dalsi pribehovy quest za Minutemeny. Takze jsem si to dokoncil i za ne a pak i za Institut.
Aktualne hraju survival mod, tak abych dohral za Brotherhood. A muzu rict jen to, ze survival je hodne iritujici. Cekal jsem, ze to bude ve stylu New Vegas, kde bylo potreba krome vyssi obtiznosti i spat, jist a pit. To tady bohuzel neni a mod je ciste o tom, ze vy nedelate temer zadnou dmg a umirate na jednu ranu od brouka. Zvlast na zacatku je to peklo, kdy jeden vas vystrel ubere nepriteli max 5% HP a naboju je zalostne malo. On k vam dobehne a zabije vas na jednu ranu. Pomaha prideleni hodne bodu do endurance, coz jsem bohuzel pri tvorbe postavy neudelal a pak jsem to slozite dohanel s kazdym levelem. A aby to bylo jeste tezsi, power armor si moc neuzijete, protoze energie dochazi vyrazne rychleji, takze se da vybit i chuzi (fast travel se nastesti nepocita). Vetsina casu je tedy stravena nenapadnym presunem krajinou a vyhybani se boji. Kdyz uz na boj dojde, je potreba maximalne vyuzivat teren a hodne taktizovat. A samozrejme quicksave a quickload je hodne frekventovana funkce :)

Jeste par veci co me stvou:
- vypravec neni Ron Perlman a bez nej to "War never changes" nejak neni ono
- zaverecny video je krome jedny vyjimky pro vsechny konce stejny, neodrazi vyvoj hry, tak jako to bylo driv
- na to, jak dlouho Bethesda pouziva tenhle engine ve vsech jejich hrach, uz by sakra mohl nekdo dodelat razeni inventorare podle casu pridani ... Ve vsech jejich hrach, a tady to neni vyjimka, se stava, ze vam NPC behem rozhovoru neco preda nebo nekde neco seberete s hromadou balastu a ted v tech padesati holotape hledejte tu novou, kdyz nevite jak se jmenuje ...

Re: Fallout 4

Posted: Tue Dec 22, 2015 7:53 am
by Ninja
Tak dobrĂ½, nebo nic moc ? Nejde poznat :-)

Re: Fallout 4

Posted: Wed Dec 23, 2015 9:33 am
by fish
Dobry, ale mohlo byt lepsi :) Je to spousta skvelejch kousku, kterym ale chybi ten spojujici prvek v hlavni dejovy linii. Pritom dilci nepovinny ukoly, ktery najdes jen nahodou pri putovani krajinou, jsou udelany pekne, maji dobry napady a samotny procitani pribehu v ruznejch terminalech a denicich taky stoji za to. Dokonce i budovani zakladen ma neco do sebe, kdyz s tim ma clovek trpelivost. Mozna prijdou s nejakym zajimavym pribehem v DLC, ale zazdit to v zakladni hre mi neprijde jako moc dobra reklama na to, aby lidi kupovali dalsi obsah.